Essis lååååånga dag!

Hejsan alla läsare! Kom nyss hem från sjukhuset men bestämde mig för att blogga i vilket fall.. lite måste man ju tåla! Hoppas att det inte stör er alltför mycket men jag tänkte ta och skriva lite (eller ja, rätt mycket) om min minst sagt speciella dag!

Eftersom jag var totalt hyper igår av att jag såg fram emot operationen (fråga inte varför!) så kunde jag självklart inte sova. Och som om det inte vore nog så var jag extremt hungrig bara för att jag inte fick äta någon mat... Lyckades i alla fall somna vid fem eller nåt OCH lite efter det, klockan sex, kom pappa och väckte mig -.-

Klockan 07.20 var jag och pappa på sjukhuset. Fick ta en massa tabletter mot smärtan och illamåendet och sen åkte pappa hem för att jobba. Jag fick gå och ta på mig de antagligen sexigaste kläderna på denna jord.. Knästrumpor, vit långtröja, ljusrosa rockliknande sak och något som skulle lika trosor, SKITSNYGGT! (Y)

Fick gå och sätta mig i ett väntrum och sitta där i 1,5 timmar innan det var dags... Fick sätta på mig ett hårnät som gjorde min outfit om möjligt ÄNNU snyggare sedan fick jag gå in i operationssalen där ca 5 personer väntade på att få börja. Fick dropp, kläm-grej på fingret, EKG pluppar med sladdar, kolla mitt blodtryck, testa narkosen, smärtstillande osv. Som tur var personerna där inne jättesnälla och roliga så det var inte det minsta nervöst längre.. Trots att det var min första operation ever! Det coolaste var narkosen, lätt! Det sista jag kommer ihåg är att det började snurra lite och jag kunde inte fokusera blicken sen vaknade jag plötsligt upp på en vagn med sladd i näsan påväg till uppvakningen. Som tur var kändes absolut ingen smärta, inte konstigt efter hur mycket smärtstillande de proppat i mig!

Efter att ha legat där två timmar rullade de iväg mig och mitt lilla dropp till vårdavdelningen. Haha, vad är det med läkare och att prata om mat bara för att jag är hungrig?? xD

Där fick jag ligga på ett rum som jag delade med en extremt högsnarkande tant! Dessutom tog dom mitt kära dropp och då började det göra lite ont.. Eftersom min tunga var/är extremt uppsvullen så kan jag knappt dricka utan att sätta i halsen och min röst låter myycket skum! Efter att ha sovit av och till i et par timmar kom i alla fall mamma och pappa med en rullstol för att ta med mig hem! (hihi, nu ska jag bossa mycket med min stackars pappa!)

Tack i alla fall till all personal på central sjukhuset här i Karlstad. Alla var så otroligt snälla och trevliga<3 Speciellt en av sjuksköterskorna som tog hand om mig på slutet. Hon sa att hon gillade namnet Essi jättemycket och att hon skulle ha döpt sitt barn till det om hon visste att namnet fanns! Det ni! ;)


Nu ligger jag hemma, har tagit en suuperstark smärtlindrande tablett och hoppas på att smärtan går bort!
Hörs senare<3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0