Stockholm 9/10

Hello guys!


(Nu kommer ett långt inlägg, run for your life!)

Fredagen började klockan 5(!) på morgonen med att en mööget trött Sara kliver upp ur sängen som en mumie och gör sig i ordning. Tåget gick klockan 6 så man hade inte mycket till val om man inte kände för att åka i pyjamas... Tågresan var seg och lång, inte så mycket att säga om den.


När vi kom fram satte vi oss och åt frukost. Ostfralla och bärsmoothie, mummah! (Dock gick jag och pillade bär-frön från tänderna hela dagen haha)
Mamma på Bolero (mitt emot Åhlens, rekomenderas starkt!).

Sjöhistoriska muséet, anledningen till att vi åkte till Sthlm i första taget. Trodde vi. När vi står precis utanför entrén står det på en liten skylt: Titanic, Vasamuséet, båthall 1. Så det var bara att ta bussen tillbaka några hållplatser och börja om igen. Surt. (Att döma av bilden nedan)




Stockholm i ett nötskal!


Efter Titanic-utställningen blev det iaf ett litet stopp på chokladfestivalen/mässan, kalla det vad ni vill, men gott var det! Små praliner, chokladfontäner, chokladkakor, you name it. Det fanns lite av varje!


Köpte bara en sak där och denne sak var en påse vita och bruna chokladlinser/prickar till Essibooiii <3 (Som jag kanske eventuellt snodde lite av idag (A)) 




Bröllopsklänningar gjorda i choklad :o


Klockan 15 var vi redan skittrötta och ville åka hem men tåget gick inte förrän 19.. Yey. Vad kan man då hitta på som tidsfördriv i 4 timmar?
Jo, ÄTA! Det blev lasagne och även lite pizza (Jag kan äta mycket när jag vill... dock inte lika mycket som körven ;D) på Pizza Hut!


Till jul åker jag dit igen om inte innan det <3


Tågresan hem var lång och man var väldigt trött och hade ont överallt efter att ha gått en hel dag. Roade mig iaf med Solo och en flaska Vitamin Defence (Y)


Jättegoda! Rekomenderas om ni inte har provat dem! Den till vänster är godast ;)



Grejerna jag fick med mig hem från utställningen: Ett utställningshäfte med bilder och sånt (man fick ju inte ta bilder där inne) och två plancher som eventuellt ska ramas in.

Själva utställningen var jättebra (även om jag kunde det mesta av faktat de nämnde... ;o) och ja, jag erkänner, jag grät. Som fan. Men det är liksom inte så lätt att hålla tillbaka när saker som fanns med på det riktiga skeppet, som ligger på 3.8 km ner mitt i Atlanten, ligger rätt framför en. Det är liksom "heligt"... Haha, okej nu blev det lite heavy stuff här känner jag!


Hörs senare!




Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0