Välkommen till familjen Rundgren!

Nu ska jag berätta lite om kvällens middag med familjen och om hur normala vi är... okej då, det kanske är jag som är onormal men ändå!

Först och främst tvingar pappa mig till att skära morot och palsternacka (för er som inte vet så är jag allergisk mot råa morötter!). Jag börjar skära och allt efter att man känner den underbara doften av rå morot så börjar det klia som satan i min näsa och hals! Jag springer omkring och kliar, hostar, nyser, rosslar, nyser igen, äter kex för att försöka få bort "kliet" i halsen, nyser ännu en gång, och en gång till! Baaaah! Vad jobbigt det där!

Sen ger jag pappa en lång förklaring om att jag inte kan fixa med grönsakerna och att det kanske blir bättre om jag sätter mig vid datorn en stund...möhöhö!
Såå, jag lyckades smita iväg! :P

När maten nästan är klar och de råa grönsakerna har kastats in i sitt fängelse (also known as ugnen) vågar jag mig tillbaka till köket. I bakgrunden sjunger Celine Dion sina powerballader (och nej, hon stod inte i vårat vardagsrum)! Mamma fixar med baguetten, pappa skär kött och Anni går omkring och är i vägen. Precis så som det ska vara!

Då kommer jag på den ofantligt bra idén om att ha en liten konsert såhär innan maten.


Det börjar med en vacker, men stillsam dans bestående av små knäböj i takt till en av Celine Dions sega låtar. Resten av familjen tittar förundrat på den knäppa varelsen som står och mimar i köket...

Sedan kommer vi till en låt med lite mer fart i. Anni sitter på altanen och tittar på när jag hoppar, dansar, kryper och sjunger med GANSKA så hög volym tillsammans med Celine. Och hon tycker att det är SÅÅ pinsamt! Varför kunde inte hon få en normal storasyster?!?!


Hon försöker sig på att springa därifrån för att slippa se min fina konset, men det var ett stort misstag. Efter Anni kommer en springade och högsjungande storasyster i full galopp! Undra hur många människor som har hört min vackra sång denna sommarkväll? Hahaha!


Sådär ja, om ni trodde att jag var en normal människa så LÄR ni ha ändrat åsikt om den saken vid det här laget! Haha xD

Ugnsrostade grönsaker med grillad ytterfilé och bearnaisesås (älskaaa bearnaisesås!)



Nu ska jag springa och titta på Numbers på tv men lägger kanske in nåt mer efter det, puss!





Kram Essi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0