Vårdcentralen

Helloo!

Som jag sa igår så bar det av till vårdcentralen imorse. Efter en hemsk natt (haha och en weird men rolig dröm) vaknade jag av det förbannade väckarklockan så att jag kunde ringa och boka tid. Tyvärr ansåg jag resan till el telefono mycket jobbig så det tog sin lilla stund att boka en tid. Klockan elva kommer i alla fall Essi-klöv till vårdcentralen, min tid var halv tolv... Men icket! Kom in till doktorn först vid tolv, awesome! -.-

Efter att ha pratat lite kom vi i alla fall fram till att jag behövde ta lite prover. Har haft riktigt ont i halsen och feber ett par dagar och dessutom har jag länge gått och funderat på om jag skulle ha diabetes eftersom alla symtom stämmer in. Såå därför sprang jag till labbet och gjorde ett halsprov, blodprov (Det är kul med blodprov! Men hon som tog provet trodde att jag var mes och sa att jag kanske ville titta bort, inte då!!) och urinprov, hehe (intressant tänker ni!) Mycket diskret också när man smyger in på en toa med en liten kopp i handen! xD


Efter ännu en stunds väntan fick jag resultaten och som tur var såg allt bra ut! Men doktorn gav mig penicillin för halsen även att jag inte hade streptococker, ni ska se mina halsmandlar alltså!! :O


blodprov :P
Eftersom jag har så tunt blod så måste jag fortfarande ha på plåstret...svårt att böja på armen!



Penicillin, mumma...


Nu ska jag gå upp och sova! Talk To You Guys Latahh!





Kram Essi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0