Segling!

Som Sara sa tidigare så har jag varit ute med familjen och seglat hela dagen! Jag kom hem för ett tag sen så nu tänkte jag berätta lite om dagens upplevelser! :D

Vi kan ju börja med att berätta att segling är farligt. Mycket farligt!! Dagen har bidragit till en del skador!

Pappa sa till mig att ta ner seglet. Jaha, dåså! Säger Essi som aldrig någonsin har tagit ner ett segel i hela sitt liv! Doomed to fail -.-
Jag håller i repet och pappa drar! Repet bränner upp Essis stackars händer och hon flyger med upp pch slår i bakhuvudet! Pappa fick sig en rejäl utskällning vill jag lova!! xD

Vänern


Sedan lade vi till vid en ö för lite välbehövlig mat, men innan det skulle jag absolut ta ett snabbt dopp!

Jag hoppade i rätt snabbt, kallt som attan var det först men riktigt gött sen! Sen kom den lilla obetydliga saken att ta sig upp till båten igen...

Det var rätt svårt vill jag lova eftersom vi inte har nån badstege eller liknande! Och relingen var ca en meter över vattenytan!! :O
Först skulle jag ju sååklart visa min råstyrka genom att dra mig upp (Essi kan sjäälv!!) men det visade sig att vara rätt svårt! Att sedan mamma och Anni satt och tittade på och skrattade åt mig (!!) gjorde inte alls saken lättare!

Det slutade i alla fall med att pappa fick kasta ner ett rep i form av ett lasso som jag kunde stå på och sedan kräla upp i båten -.-


En mycket trevlig dag var det i alla fall, trots en del stress! Mitt gulbleka ansikte har dessutom ändrats till en lite mer grisrosa kulör, bara så ni vet!! Hahaha xD

Later!



Kram Essi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0